tirsdag 8. juli 2014

Gårsdagens treningsøkt.




Vi trener ved Sørlihavna ved Lørenskog, som nevnt tidligere.
I tillegg til treningsparken så er det også en fin vei til Losby besøksgård. Strekka er på rundt 6,3 km tur/retur.
Ved forrige trening så jogget jeg litt med intervaller og vi bruker lyktestolpene som referanser.
Mellom lyktestolpene er det ca 25 meter og jeg skal klare å jogge to lyktestolper før jeg tar en pause på en eller to lyktestolper.

På forrige tur jogget jeg 32 lyktestolper som da blir 800 meter med jogging.. resten av turen var rask gange.
På gårsdagens tur hadde vi som mål å tangere de 32 lyktestolpene og det klarte vi med glans!
Det ble 42 lyktestolper som tilsvarer 1050 meter med jogging :D
For noen så er dette ikke så mye men for en fersk damper, etter alt for mange år som storrøyker og lathans så er dette en bragd for meg :D
Jeg er også ganske sta, så noen ganger jogger jeg 3 lyktestolper før jeg tar en pause og går et par lyktestolper.
Vi brukte Endomondo treningeapp i går og da er det moro å følge med på gjennomsnittstiden vi bruker på turen og vi var fornøyd med tiden.

Ang treningsapper som man kan laste ned på telefonen så har vi så langt prøvd ut Runkeeper og Endomondo og så har vi tilgode å prøve Sportstracker.
Foreløpig har vi ingen favoritt men skulle ønske oss en blanding mellom de 2 første nevnte så langt.


Har du noen tips til andre treningsapper som vi kan teste ut?
Kanskje en app som man kan legge inn vekt, mål etc?
Legg gjerne igjen en liten hilsen her på bloggen, så får jeg testet ut meldingssytemet her også.
Jeg skal ha lagt inn slik at jeg må godkjenne kommenterene, dette fordi at jeg ikke skal gå glipp av noen hilsner og luke ut spam :)

Ha en fin dag videre folkens, nå har jeg treningspause frem til torsdag.

2 kommentarer:

  1. s healty som du mest snsynelig har på din tlf (Samsung app) kan du legge inn vekt høyde og alt og få utregninger av kalori forbruk

    SvarSlett
  2. Hei.
    Den ligger allerede inne :)
    Kunne tenkt meg en som bla regner kalorier på norsk da denne går på engelsk og forholdene ikke er de somme :) Men takk for tips :D

    SvarSlett

Takk for kommentaren :D