søndag 24. august 2014

Hva anbefaler jeg?

Damp er i skuddet om dagen. Flere og flere av mine venner vil gjerne prøve dette og spør meg om startkit.Her vil jeg bare nevne hva et startkit bør inneholde og hva jeg anbefaler som en ok start for en ny damper.
Når man har dampet litt så kan man avansere i alt mulig utstyr som gir mer damp eller mer smak.. Jeg velger å stoppe her jeg er nå, siden jeg skal trappe ned på dampen med tiden så jeg kan ikke bli bitt av noen som helst basill :D

Bilder og linker er lånt hos www.ismokeking.com ,det er her jeg har kjøpt mitt utstyr.. både via Svinesund damputstyr og nettbutikken.

Først starter jeg med batteriene som jeg foretrekker. Disse heter Vision spinner II - disse kan du justere volt på - alt ettersom hvor mye damp du bla vil ha. På de juicene jeg bruker så holder det med minste voltstyrke.
De trenger ca 5 timer på å lades opp og holder nærmere halvannet døgn.. men det kommer også an på bruken.
Her anbefaler jeg at man kjøper inn minst to batterier slik at man har et batteri å dampe med samtidig som man lader det andre.
Eneste ulempe jeg kan finne med dette, er at ved lading så kan batteriet etter få minutter virke ferdig ladet, men har ingen strøm. Løsningen på dette er å ta ut laderen og sette laderen inn igjen.. Da fungerer den optimalt
Positivt med batteriet er at knappen man trykker inn når man damper har 3 fargekoder.
Hvitt lys:100 til 60% strøm
Blått lys: mellom 60% og 30% strøm
Orange lys: Under 30% strøm



Her er direktelink til Vision spinner II

Så trenger man tanker til å ha juicen i. Hvis man liker å bytte mellom forskjellige smaker, kan det være greit å ha flere tanker. Jeg har 6-7 tanker for å slippe å vaskene tankene hver gang jeg bytter smak

Her er direktelink til tankene


I disse tankene så har man forbrennerhoder eller coiler.
I starten må man kanskje  bytte coiler en gang i uka,siden sugeteknikken er litt anderledes enn når man røyker. Med tiden vil du utvikle en bedre sugeteknikk og coilene varer lenger.
Coilen byttes når du kjenner at juicen har en brent smak og den byttes veldig enkelt.
Ved oppstart kan det være greit å kjøpe et par pakker av disse så man slipper å handle hele tiden fordi man går tom.

Her er direktelink til Coilene


Så til slutt må du ha lader. Her anbefaler jeg også 2 stk, en til å ha hjemme og en som du tar med deg når du skal være borte hjemmefra over tid eller hvis du trenger å lade i bilen.
Om du skrur batteriet for hardt på laderen så kan en pol bli skjev og da lader den ikke, da blir det krise i heimen og det ble i allefall det hos meg,  så jeg har 2 stk,  just in case.
Husk at å handle over nett fra utlandet tar minimum en uke, hos Ismokeking tar det en uke, noen nettbutikker bruker enda lenger tid og da er det dumt å sitte med ett ødelagt batteri/lader/tanker etc..

Her er direktelink til laderen





Så til slutt anbefaler jeg deg å ha en valutakalkulator oppe når du skal handle.
Alle kjøp under 200 kr er tollfritt, så her gjelder det å prøve seg frem slik at du får færrest mulig pakker og minst mulig gebyr.
Likevel kan det være at du likevel sparer penger i porto ved å kjøpe alt i en pakke men det har jeg dessverre ikke sjekket ut,litt jobb må du ta også :D


Jeg vet at du også vil finne disse produktene på andre sider, men jeg har valgt å handle via ismokeking.com og Svinesund Damputstyr da jeg kjenner meg helt trygg på at produktene er orginale og jeg vet at dette er et seriøst firma.
Jeg har ikke prøvd noen andre og kan ikke si noe fra eller til om de.
Min hensikt er heller ikke å prøve ut alt utstyr og alle nettbutikker, for jeg skal ikke bli bitt av dampebasillen og jeg kjenner meg selv så godt at strekker jeg meg liiiitt til så er jeg bitt av den :D

Ha en hyggelig shopping, lykke til og vape on!! :D

4 kommentarer:

  1. qewwwl :) hvilkne sånne olje ting smak anbefaler du ? eg har ingen snøring på dette her

    SvarSlett
  2. Hei Anita :D

    Du? smaken er som baken, delt i to.. så anbefaling av smak tør jeg ikke gi meg ut på :D
    Mange liker juicer som smaker frukt.. selv kan jeg ikke fordra de :) Har prøvd kaffe, sjokolade, eple , vanilje etc og de faller ikke i smak hos meg.
    Jeg fortrekker mentholsmaker, spearmint og black jaxx..(lakris) de to sistnevnte blandet i sammen er himmelrike :D

    Det finnes derimot flere nettbutikker som selger smaksprøver.. små pakker med 10 forskjellige smaker.. det kan være en fordel å prøve de før man går til storkjøp av store flasker :)

    Et siste tips : Ikke bruk ordet olje.. det heter juicer.. årsaken til det er at folk kan tro at aromaoljer også kan brukes.. de er svært svært giftige... så ved å bruke ordet juice så vet alle at du snakker om smaker til dampen din :D

    SvarSlett
  3. ahhh takker å geitebukker :) då blir det juice prøving når eg har fått alt på plass. tenker eg bare hopper i det ganske så kjapt :)

    SvarSlett
  4. Hehehe :)
    Tror du kommer til å kose deg med damping og ikke angre på valget du har tatt :D
    Lykke til Anita og hold meg oppdatert :D

    SvarSlett

Takk for kommentaren :D